01 september 2013

Den er sort, 11 cm, og lyserød i enden….!

foto… og så har den fået rigtig meget opmærksomhed de sidste dage – lakridspiben!

Og den er et billede på, hvor hurtig der kan skabes en stemning og engageres en masse personer på de sociale medier.

Med nyheden om at EU ville forbyde lakridspiben startede nærmest en storm på de sociale medier. På Facebook blev nyheden flittig delt fra de traditionelle medier – Politikken, JP, DR, mf.

politikkendr

 

Så fulgte de forskellige kommunikationsfora…

kommunikationkommunikationsforening

… og så kom de mange løsningsforslag….

løsning

ide

… og støttesider på Facebook – bemærk over 50.000 likes på Bevar Lakridspiben på en enkelt dag – imponerende!

30-08-2013 16-51-32

 30-08-2013 16-50-22

 

Og så dem med de gode tilbud …..

7eleven

tilbud

 

Dem der elsker lakrids…….

bulov

Endelig kom forløsningen, og vi kunne ånde lettet op – EU ville alligevel ikke forbyde lakridspiben – HURRA!!

berlingske

p1detektor

Det var ikke bare Facebook, der sydede – lakridspiben kom også på Twitter og Instagram minsandten ….

instagram

 

Og vi kan jo prøve at følge, hvor længe lakridspiben er ”varm” …. og bliver hashtaget på Instagram!

[instapress tag=”lakridspibe” piccount=”10″ size=”270″ effect=”fancybox”]

Tænk at sådan et lille, og nogle vil mene ligegyldig stykke lakrids kan få så mange op på mærkerne i løbet af meget kort tid – både skræmmende og interessant –  Hvad bliver det næste??

Og Leaf Malaco, der producerer lakridspiben, må gnide sig i hænderne af glæde – så meget markedsføring, der ikke ville være til at at betale sig fra – helt gratis – HURRA!

Og jeg tænker, har de mon gode spindoktorer..????

 

Skriv et svar