06 november 2014

Er dine opdateringer interessante…?

For et år siden lavede jeg en undersøgelse i mit eget netværk om brugen af LinkedIn. Den viste blandt andet at næsten 70% var begyndt at bruge LinkedIn meget mere i løbet af det seneste år, og 75% mente at de vil komme til at bruge det endnu mere i fremtiden.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at det har holdt stik, der er så meget mere aktivitet på LinkedIn i dag end der bare var for et år siden – hver dag får jeg i hundredvis af opdateringer i min nyhedsstrøm.

Det er netop disse opdateringer på LinkedIn, jeg har reflekteret over den seneste tid – for i virkeligheden er det kun ganske få af dem, der fanger min opmærksomhed på den positive måde – de fleste bliver jeg egentlig mest irriteret over. Og jeg er nok ikke den eneste – undersøgelsen sidste år viste, at over 50% bliver irriteret, når personer i deres netværk deler en opdatering, der udelukkende har det formål at få folk til at ’synes om’, og 78% mener ikke, man bør bruge LinkedIn til at dele eller poste personlige hilsner eller ’for sjov’ opdateringer.

Mon ikke de tal holder stik, hvis de da ikke er blevet højere….? Er du interesseret i hele analysen, er du velkommen til at sende mig en mail på eva.nautrup@i-factor.dk, så sender jeg den til dig.

 Tips til dine opdateringer

Dine aktiviteter og opdateringer på LinkedIn er i høj grad med til at øge din synlighed og skabe dit personlige brand, og det skal du tænk på, hver gang du foretager dig noget.

Gør dine opdateringer interessante og relevante for dit netværk, det øger din ”brand værdi”.

Her er 7 tips i forbindelse med opdateringer og aktiviteter på LinkedIn:

  1. Skriv en kort teaser, når du deler et link til en artikel, et blogindlæg, et nyhedsbrev, i stedet for blot at dele linket. Fortæl mig kort, hvorfor det er relevant for mig, at åbne dit link.
  2. Overvej hvilke opslag fra dit netværk, du synes om – husk, jeg får at vide hver gang, du synes om noget, så det bidrager også til dit brand.
  3. Lad være med at synes om en hel masse opdateringer fra dit netværk på en og samme tid bare for at være flink ved den enkelte – husk resten af netværket for samtlige opdateringer i deres nyhedsstrøm – 20 opdateringer fra en kontakt, der sender signalet om en tilfældig ”synes om”-tur, kan virke meget irriterende.
  4. Får du mange spændende opdateringer, som også er interessante for resten af dit netværk, så del dem med en kommentar i stedet – det fortælle mig, hvorfor du synes det er relevant, og sender et signal om at du er engageret, og ikke bare vil gøre opmærksom på dig selv.
  5. Bruger du SlideShare, og har den connected med din LinkedIn, så deler den automatisk dine SlideShare uploads og likes på LinkedIn – medmindre du aktivt går ind og slår det fra.
  6. Husk endelig, at gøre dine aktiviteter ’ikke-synlig’, inden du påbegynder mange ændringer på din profil, ellers får dine kontakter underretninger om hver eneste lille ændring!!
  7. LinkedIn organiserer de nyheder, du får i din nyhedsstrøm efter popularitet – vil du være sikker på, at du se alle nyhederne skal du ændre, så den viser de seneste – og det skal du desværre gøre hver gang du er på….!opdateringer

 

 

Du skifter mellem mest populære og senest på den lille pil til højre. Her kan du i øvrigt også bestemme hvilke typer af opdateringer, du vil se – alle, fra forbindelser, grupper osv.

 

 

Læs også: Tag kontrol over din nyhedsstrøm, LinkedIn – værn om dit netværk, og brug det med omtanke!  og You bet it matters that LinkedIn updates are reset Top!

 Disclaimer:

Dette indlæg er ikke skrevet i samarbejde med LinkedIn Corperation – det er udelukkende et udtryk for min egen holdning. Jeg er ikke ”ekspert” – jeg er en superbruger, der gerne deler ud af mine erfaringer. Mit udgangspunkt er et businessabonnement. LinkedIn udvikler i hele tiden nye funktioner, som de med mellemrum tester på udvalgte. Så hvis noget af det jeg skriver, og viser ikke stemmer overens med det, du oplevere, kan forklaringen sikkert findes i ovenstående.

Er du uenig i det jeg skriver, eller har du andre input, så del det gerne i kommentarer feltet.

 

1 Response

Skriv et svar