18 maj 2015

Er du et #hash-hole#?

Med over 300 mio. aktive brugere, og ca. 70 mio. delte billeder om dagen, har Instagram efterhånden meldt sig rigtig ind i kampen, som et socialt medie, der skal tages alvorligt. Interessen er bestemt også stigende – både hvad angår nye bruger og virksomheder, der gerne vil bruge platformen kommercielt.

I halen af det følger så alle bagsiderne af medaljen – specielt for os, der længe har nydt platformens uspolerethed – inden længe bliver vi ramt af bunker af sponserede opslag fra diverse brands – præcis som det sker nu på Facebook og andre platforme.

Indtil da vil jeg nyde, at jeg stadig selv bestemmer, og kan vælge til og fra – hvem jeg vil se og følge, og hvem jeg ikke vil – for dem er der bestemt også nogle stykker af – de der typer, med en super irriterende adfærd.

Tilfældigvis faldt jeg over en meget interessant artikel om ”hash-holes” og 6 andre typer, der forpester Instagram – læs artiklen her: The Hash-hole, And 6 Other people That Ruin Instagram

Med inspiration fra artiklen og mine egne erfaringer, har jeg listet nogle faldgruber, og pas på i værste fald får de folk til at stoppe med at følge dig:selfie1

#1: Selfie Queen 

Vild overdreven brug af selfies i alle mulige situationer, bliver både kedelige og ret irriterende i længden – det gælder også de selfies, der er taget med en anden legemsdel end ansigtet – f.eks. fødder – det giver altså ingen mening at placere din fod på bordet, sammen med det mad, du lige skal til at spise.

#2: Screenshooterselfie2

Uanset om du deler screenshot fra din browser, din Pinterest, dine noter, din besked-tråd, eller andet så være påpasselig med ikke at overdrive.

#3: Instagramaholic

Det er selvfølgelig fristenden at dele en række fotos fra en interessant aktivitet eller oplevelse, som du er meget optaget af, men lad være, og speciel hvis det er indenfor en relativ afgrænset tidshorisont. Instagram er ikke din fotostream – lav heller en collage, der fortæller mig om begivenheden i et max to opslag på Instagram.

#4: Instastagesselfiefod

Iscenesætteren, der kun er aktiv, når der virkelig er noget specielt at vise frem – for eksempel fra en ferietur. Man går fra 0 til 100 på ingen tid – fra ikke at se nogle billeder til at få en tur i mindste detaljer.  Det kan også være den, der konstruerer situationer for at dele den på Instagram.

Husk – vi elsker reel-time – en interessant Instagram feed er en blanding af det hele, og ikke bare det glamourøse – show-off!

#5: Not involved

Involvering er en vigtig del af Instagram. Vi involverer os som følger – viser hvad vi kan lide med et lille ”like” og måske et par kommentarer. Samtidig bør vi agere på vores følgeres reaktioner – synes det bedre om nogle aktiviteter frem for andre med likes og kommentarer, så er det måske det vi skal gøre noget mere. Folk der på ingen måde involverer sig er uinteressante.

#6: Hash-hole

Et Hash-Hole er måske den værste på Instagram.

Deres åbenlys ”voldtægt” af det lille uskyldig ’havelåge’ er i øjnefaldende.

#Ikke #alene #er #det #umulig #at #læse, #det #sender #også #signal #om #usmagelig #like #lidelighed, #når #er # #foran #alle #ord. Det er langt bedre at bruge #hashtagget strategisk – bliv inspireret: Går du #hashtag amok?

Signalet er lige så desperat, hvis #duskriverhelesætningerudietmedethashtagforan.

Instagram er en rigtig spændende platform – både til at involvere kunder og til markedsføring – mulighederne er mange, interessen vokser, og det samme gør faldgruberne.

Bidrag endelig med dine egne oplevelser af muligheder og faldgruber i kommentarfeltet.

Skriv et svar