18 september 2015

Instatour i Limfjordslandet

En regnfuld, sen onsdag i september, 12 entusiastiske deltagere, en bus, og et spændende program for en tur i Limfjordslandet – eller retter en lille del af Limfjordslandet – og små bider af VisitSkive og VisitHolstebro’s områder. Formålet med turen var at teste ideen om at bruge Instagram som omdrejningspunkt til markedsføring af Limfjordslandet, og målet er en række arrangementer i foråret 2016 for foto-entusiaster rundt i området. Vært for arrangementer var Enjoy Limfjorden.

Vi lagde ud ved VisitSkive, hvor bussen fra Venø samlede os op, og kørte os til første destination – nemlig den 300 m lange stibroen, der er Danmarks længste træbro. Her blev vi sat af, og gik tørskoet den skønne tur gennem et af landets få tilbageværende floddeltaer, hvor Skive/Karup Å har sin udmunding i Skive Fjord. En lille tur forbi lystbådehavnen, og en stor dejlig is hos den legendariske Havnekiosk. Så samlede bussen os op, og turen gik først til Stubbergård Sø, og dernæst til Nørre Kærgård Bison Farm, hvor der ventede en bisonsafari. Hele turen sluttede med et kæmpe Stjerneskud på Handbjerg Marina.

Nedenfor kan du se en del af turen i billeder. Det er meget fascinerende at se, hvor forskelligt vi oplever turen – hvad det er vi fanger og deler. Det er præcis denne diversitet, der gør Instagram så utrolig interessant i markedsføringsøjemed – specielt for steder og brands, der er meget visuelle.

Du kan også se arrangementet gengivet i Storify’en nederst.

Fedt at Enjoy Limfjorden var med på at afprøve konceptet, og det bliver endnu mere interessant at videreudvikle det, og afholde arrangementerne i 2016.