03 april 2013

LinkedIn-spam

Linkedin_spamJeg bliver ganske enkelt møg irriteret over en opdatering som denne:

”Jeg vil meget gerne se, hvor effektiv LinkedIn i virkeligheden er! Jeg er interesseret i at vide, hvor mange mennesker i mit netværk, der rent faktisk ser dette. Hvis du opdager dette opslag, vil jeg være taknemmelig, hvis du vil “like” det. Tak.” …. og næsten lige så irriteret på de 7.000, der har liket eller kommenteret. Det betyder nemlig, at den selv samme opdatering har optrådt på min nyhedsvæg ind til flere gange bare i dag – og det har oven i købet stået på i et par måneder. Det er ganske enkelt spam efter min mening, og misbrug af et ellers godt medie.

Efter min opfattelse hører opdateringer i kategorien ”Jeg ønsker en god dag til alle mine forbindelse” eller ”Jeg ser frem til en rigtig dejlig dag, jeg skal nemlig besøge kunde x og kunde y” heller ikke hjemme på LinkedIn – sådanne kan serveres på Twitter eller Facebook, hvor der alligevel er meget støj.

Nej – giv mig heller opdateringer med spændende nyheder, om store opgaver, gode resultater, nye trends eller andet jeg kan blive klog af. Eller spørg om min hjælp til noget, der giver mening – og ikke hovedløse like-kampagner.

Lad os nu holde LinkedIn fri for alt det larm, som alle de andre kanaler bugner med – det er jo det, der er styrken i LinkedIn.

Så la’ da’ vær’!

 

Skriv et svar