30 marts 2012

Må jeg sætte mit logo på dit skind…?

Fornylig var jeg på en fødevaremesse og på en fællesstand for økologiske fødevarer, stod de og ”tatoverede” et ”I (love) øko” på de besøgende. Jeg havde faktisk godt lagt mærke til folk der havde logoet både i ansigtet og på hænder. Jeg lod mig selvfølgelig overtale – også fordi, jeg et eller andet sted blev lidt nysgerrig på fænomenet. Jeg kom til at tænke på begrebet ”Tattoo branding” – der er en dobbelthed i det, for ”brand” kommer egentlig af det man gjorde på rancherne for at identificere og differentiere deres kvæg – man brændemærkede. Og man kan vel også sige at man bliver brændemærket, når man bliver tatoveret – rigtig i alle tilfælde. Mit brændemærke kunne heldigvis gå af i vask og det gjorde heller ikke ondt at få.

 

Tattoo Branding

Spændende er det – for hvad skal der egentlig til før man vil lade sig brændemærke af et produkt….? Det må handle om personlig identitet, præferencer, tillid, accept, værdier, holdninger og meget mere. I (love) øko – rummer en politisk korrekt holdning som de fleste gerne vil stå ved…. men det er også meget effektfuld … nu var min tatovering midlertidig, men jeg skulle da ikke stå ved kassen i Netto med en bakke æg fra burhøns på båndet, og samtidig flashe et ”I (love) øko” på hånden!!! Men altså – jeg syntes der skal meget til, inden jeg ville få lavet en rigtig tatovering….! Det kræver virkelig, at det er noget man står inde for resten af livet …. næste som at have ”Michael” tatoveret på ballen og kæresten hedder Jens…!

Eller tænk lige tanken – et McDonalds M som røvgevir, der kan vokse sig stor og flot i takt med indtaget af BigMac….?

Se her eksempler på, hvad andre har gjort!

Tænk om man kunne betale sig fra, at få folk til at stå inde for et brand, ved at lade det tatovere på kroppen???

 

[poll id=”2″]

 

 

Skriv et svar