26 februar 2012

Ny interesse – Pinterest

Med et nyt social medie kan jeg skabe mit helt eget mood board og samtidig få adgang til 1000 – nej 100.000 vis andre mood boards – et globalt billedboom.

Med et enkelt tryk på en knap har jeg pinnet et billede til et af mine boards.

Nu handler det bare om, at finde ud af hvorledes de nye muligheder skal bruges – både i privat regi men bestemt også for business.

Kan Pinterest bruges til at involvere kunder?

Kan man forestille sig, at kunden kan– uden nødvendigvis at købe noget – blive ambassadør for virksomheden ved at re-pinne et billede eller vælge at følge virksomhedens boards, idet disse nu optræder på brugerens egen profil?

Eller kan man bruge Pinterest som fødekæde til nye tegn og tendenser?

Hvis man finder de rigtig at følge, kan man sikkert holde sig ret opdateret inden for de forskellige kategorier.

Hmm – der er ingen tvivl – der er mange muligheder. Nu skal det bare undersøges, afprøves og fokuseres, således brugen kan optimeres.

Mine første boards

Ikke vildt opfindsom har jeg oprettet mine første seks boards:

  • Style and girls styff à alt det tøsegrej, jeg er vild med
  • New and Fun à alt det nye og sjove der dukker op på min vej
  • Sweet home/Design à fantastisk rum, design og møbler
  • Food / Fødevarer à nye spændende koncepter og fødevarer
  • Books / Bøger du bør læse.. à måske en af dem, der med tiden dør igen…!
  • DIY à ideer til gør det selv … hmm ……!

Ja, og så har jeg pinnet noget af det, jeg syntes er fedt! Tænk, nogle af mine pins er blevet repinnet …. så andre syntes også det er fedt ….FEDT!

Så har jeg også fundet nogle spændende personer at følge, så nu skal jeg bare blive lidt bedre til at finde ud af om det er de ”rigtige” og til at fokusere brugen af Pinterest.

Er du også blevet interesseret, så kan du måske finde nyttig information her:

http://www.kommunikationsforum.dk/artikler/virksomheders-brug-af-pinterest

http://www.kommunikationsforum.dk/artikler/pinterest-anmeldelse-og-brugervejledning

Skriv et svar