09 juni 2013

Smukfest2013 – studie i markedsføring

smukfesttillæg

Dagens Jyllands Posten bød på et 40 siders tillæg om SMUKfest 2013 – udover en række spændende artikler om den kommende festival og interviews med de kommende artister, er der selvfølgelig også de sædvanlige annoncer fra alle, der har noget på hjertet til dele af målgruppen.

Udover de traditionelle annoncer i blade og dagblade, billboards, tv-spots, ol., så er der selvfølgelig også en Facebook-side, med næsten 47.000 likes, en smukfest app, hvor man selvfølgelig han uploade egne billeder via Instagram, tagges med #smukfest. Dermed skabes et helt unik billede galleri af festivaloplevelsen gennem alle gæsterne og andres billeder. Billederne kommer frem både på app’en og på Smukfest-hjemmesiden:

IMG_2196

smukfest

 

.. , og ja de kan også vises her:

[instapress tag=”smukfest” piccount=”18″ size=”90″ effect=”fancybox”]

 

Instagram er helt fantastisk til at skabe involvering med, og det giver et helt andet autentisk billede af oplevelsen og produktet – noget som flere og flere får øjnene op for – et eksempel er den ny restaurant i New York – Comodo – der tilskynde kunderne til at dokumentere deres besøg ved at tage et foto og ’tagge’ det med #comodonyc – se mere her.

Vi bruger selv Instagram til at give det lidt frie billede af vores arbejde som f.eks. her på www.i-factor.dk, og vi bruger det aktivt til at lade forbrugerne vise os nye produkter ol. her på consumer-lab.

Har du tage fat på mulighederne i Instagram???

 

Skriv et svar