21 august 2011

Spørg kun, hvis du virkelig ønsker svar

Bruger-, medarbejder- eller kundeinvolvering, og brugerdreven
innovation er alle begreber, der er meget oppe i tiden – ikke uden grund, for analyser af innovationer, har vist, at så meget som 96% aldrig opnår ROI, og at 80% af forklaringen er manglende kunde-, bruger- eller markedsindsigt.

Så der er virkelig gode grunde til at involvere sig, og blive klog på f.eks. kunderne.

Men overvej nu, inden du kaster dig ud i de store involveringsøvelser, om du virkelig ønsker at høre og agere på de input, du får fra f.eks. dine kunder. Hvis du ikke er sikker, og hvis du i virkeligheden blot søger alibi for de valg og beslutninger, du allerede har truffet, så lad være.
Der er ikke noget, der kan skabe mere utilfredse kunder eller medarbejder, end at blive spurgt og ikke hørt – hvem vil ikke være til grin?

Er du derimod indstillet på at lytte, så er der mange muligheder for at udvikle og markedsføre dine produkter eller serviceydelser med bland andet tilfredse kundernes hjælp.

Skriv et svar